Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Igår kväll...

Av Pia - 14 augusti 2009 14:43

... var syster Mai här med sina hundar. Vi var ute på våra stora gärden och hundarna rejsade, förstås. Soleil fick igång Silver ordentligt, och nu visade det sig att han inte hänger med längre! Hon är bra snabb, den lilla "spetan" - och dessutom en jäkel på att finta bort de andra hundarna;-)

Hon har en helt enorm kondition, inte så konstigt så mycket som hon rejsar! Är vi ute en timme, ja då fräser hon på i högsta fart så gott som oavbrutet - och dänger stackars Speed i backen med jämna mellanrum...

 
 
Ingen bild

Mai

14 augusti 2009 23:18

Hmmmm...Silver VILLE inte springa så fort, för det regnade...=)

 
Ingen bild

Pia

15 augusti 2009 02:24

Tsss... erkänn att han inte hade en suck emot min räserfräs;-)

 
Elin

Elin

15 augusti 2009 20:57

det kanske är gammeln som gör sitt :) det är inte samma drag i en medelålders som en yngling helt enkelt... Jag trodde att Otto var snabbare än Briam men när Bibbi blev sur på honom så la han i en växel till och sprang ikapp Otto... men Otto är snabbare i vändningarna. Han vänder på en 5-öring och då hänger inte farsgubben me! Det har han fått från sin mormor säger uppfödaren för hon har alltid vänt och fintat bättre än de andra.

Det ska bli skönt att få hem gubben från Danmark imorgon... fan vilken skräll! :-)

http://elinobriams.blogg.se

 
Ingen bild

Pia

15 augusti 2009 23:34

Gammeln... Silver är väl 5 år?? Det kan väl ändå inte vara nån ålder på en whippet som kan bli 15 eller mer;-)

 
Ingen bild

Elin

16 augusti 2009 20:04

Det jag menade med gammeln är att de är kloka nog att veta när de har sprungit klart ;-) hade du full fart när du var mellan 40-45 år? Överskottsenergi påverkar inte en 5 åring på samma sätt som en snorkotte ;-) det ska bli kul när jag vågar släppa Otto med en likasinnad just nu räcker det bra med Briam som gör sina ryck det räcker bra! Jag tänkte satsa på WR i vår med Otto. Han behöver utvecklas lite innan jag ställer honom officiellt och då tänkte jag att han kan få utveckla sig på WR-banan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - 2 augusti 2010 14:12

... men nu är vi i alla fall här igen;-)    Den här bilden på en 19,5 månader gammal Soleil knäppte jag då hennes äldre helsyster Skyborne Queen Of Hearts (Skippy) var här och parades med min systers Ch Adagio Greatest Love Of All (Silver). Det h...

Av Pia - 22 november 2009 23:07

... och det höll jag på att glömma - typiskt mig!   Ja, man kan ju inte säga att den här tiden med Soleil har varit lugn, precis... men rolig har den varit! Hon är en stor personlighet som ger oss många glada skratt varje dag... och en hel del gr...

Av Pia - 31 oktober 2009 23:38

Den senaste veckan har hon varit rätt så pestig och jag har till och från varit riktigt irriterad på henne. Igår rann bägaren över när hon - helt ogenerat - snokade på min macka, fast jag hade sagt till henne innan. Då fräste jag till ordentligt och ...

Av Pia - 29 oktober 2009 01:53

... är den här...    Yiiihaaa;-)    "Gamla" Spurten (10 år) gillar också frisbeen...    Hahaha... hon ser ut som om hon ska lyfta vilken sekund som helst:-)) ...

Av Pia - 26 oktober 2009 23:08

... en soffa som var någorlunda hel. Det har vi inte längre...      ... för nu har vi en sån här...      GISSA SAMBANDET???? ...

Ovido - Quiz & Flashcards