Alla inlägg under augusti 2009

Av Pia - 14 augusti 2009 14:43

... var syster Mai här med sina hundar. Vi var ute på våra stora gärden och hundarna rejsade, förstås. Soleil fick igång Silver ordentligt, och nu visade det sig att han inte hänger med längre! Hon är bra snabb, den lilla "spetan" - och dessutom en jäkel på att finta bort de andra hundarna;-)

Hon har en helt enorm kondition, inte så konstigt så mycket som hon rejsar! Är vi ute en timme, ja då fräser hon på i högsta fart så gott som oavbrutet - och dänger stackars Speed i backen med jämna mellanrum...

Av Pia - 7 augusti 2009 10:39

Igår kväll var vi i Västerås för att få prova på whippetrace för första gången - superkul, tyckte Soleil:-) Det man vill se, såhär i början, är ju att hunden är taggad på trasan - vilket tydligen inte alla är. Men det kan man nog säga *harkel* att våran lilla galna whippa var - hon slet nämligen åt sig halva trasan och tog sig ett litet "extrarace" med den;-)

Kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=o8vrCmd21zA

Det gick liksom lite fort, så fotografen Daniel hann inte riktigt med där ett tag;-)

Det där med att Soleil snodde halva trasan tyckte jag ju var lite pinsamt just då, men såhär i efterhand så tänker jag att det ju blev en riktigt bra belöning för henne - så det var nog inte så tokigt ändå!


Jag kan inte redigera filmer, begriper mig inte på WMM, så tyvärr Mai, du får stå ut med att vara med på den här filmen;-) Personligen föredrar jag nog ändå film före foton, eftersom man ju inte direkt är "fotogenique".  Förresten så har jag ett kort på Soleil, där vi står och väntar på vår tur:

Soleil 8,5 månad

Dubbla koppel eller sele+koppel är ett måste på banan, eftersom det är ett ögonblicks verk att de sliter sig eller kryper ur ett koppel.


Det här var KUL, så det blir garanterat en fortsättning på raceträningen!!


Ovido - Quiz & Flashcards