Alla inlägg under juni 2009

Av Pia - 25 juni 2009 21:35


... och vill inte vara med på kort;-)

Av Pia - 15 juni 2009 18:38

... dvs Soleil's kullbror, fick vi häromdagen:-)

Skyborne So What

Han och Soleil är jättelika - och inte bara i utseendet, för Thure har visst varit lite galen han också;-) En somrig bild på Thure fick vi också, tack till matte Denise för hälsningen och bilden!

Av Pia - 12 juni 2009 23:51

... världens sötaste Otto:-)

Har han inte ett helt otroligt vackert uttryck, den pojken? Och visst är det en helt underbar bild? Ottos stiliga pappa Briam syns i bakgrunden, och bilden tillhör deras matte Elin Eklund. Tack för lånet, Elin!

Av Pia - 6 juni 2009 00:03

... tror jag bestämt att det här kallas...

Soleil och husse

Soleil älskar verkligen sin husse - och han älskar henne minst lika mycket tillbaka... han är helt bortkollrad av den här lilla whippans charm;-) Det är vi nog båda två, förresten - hon är otroligt charmig, den här tjejen! Jag har lite på känn att det kanske var någon som trodde jag skulle ångra det här köpet, men icke då;-) Jag är väldigt glad att jag köpte Soleil, jag ångrar det inte en sekund! Det var inte någon dans på rosor de första månaderna, men nu verkar den värsta förstöreslelustan ha gått över och hon är mest bara mysig.

Det bästa med Soleil är att hon är så glad, jag ska erkänna att jag kanske hade mina dubier när det gällde det, eftersom jag är van vid otroligt glada hundar. Nog slog mig tanken att "tänk om jag inte får en glad hund?" men det har jag verkligen fått -en mer positiv whippet hade jag inte kunnat önska mig!

Av Pia - 1 juni 2009 14:48

... hade vi igår, med kombinerad släktträff och mitt 50-årsfirande - strålande väder fick vi också, dagen till ära:-)


Soleil mår mycket bättre nu, redan i lördags avtog skvättandet och nu märks ingenting av UVI:n. Magen verkar också bättre, tack och lov!

Igår, när släkten var samlad, passade vi på att fota Soleil och Otto - som är nästan löjligt lika i teckningen på höger resp. vänster sida...

Soleil, drygt 6 månader till vänster och Otto 5,5 månad till höger. Här ser Soleil lite större ut än Otto (Magic Colur Midnight Express), men bilderna ljuger lite eftersom Otto faktiskt har växt om henne nu. För att kunna få bilderna bredvid varandra var jag tvungen att göra dem så pass små, men här kommer de i större format - först Soleil...

Skyborne All Summer Long, drygt 6 månader


... och så Otto...

Magic Colour Midnight Express, 5,5 månader


Fler bilder finns i albumet - för den som inte är så intresserad av att se "uppställda" hundar är det väl inte så kul, men några gör det, vet jag;-) Min kamera är lite knasig, så det är konstiga färger på en del bilder, det får ni ha överseende med! Förresten, tack till Mai som försökte få Soleil att stå som folk;-)

Ovido - Quiz & Flashcards